Det där med hår och smink

 
Idag har jag varit och pratat med tjejen som ska fixa mitt hår till bröllopet. Hon hade tydligen som policy att inte göra någon provuppsättning, men vi har gått igenom det praktiska och hon har fått "klämma och känna" på mitt hår. Det känns som att det kommer bli väldigt bra. Jag ska träffa min egen frisör två veckor innan bröllopet för att klippa och slinga håret så att det är riktigt fint till själva uppsättningen.
 
Jag har inspirerats jättemycket av den nya Askungen-filmen som Disney släppte i början av året. Frisyren hon har på sitt bröllop är väldigt vacker och jag tänker att jag vill ha något liknande. Jag vill dessutom vara besvärlig och locka hela håret innan, så att om uppsättningen skulle börja faliera så kan man alltid plocka ut nålarna och släppa håret löst. 
 
När det gäller sminket är jag lite mer velig, vill nog inte ha så mycket smink alls, utan mer lägga fokus på basen så att man inte blir blank och glåmig på bilderna. Tycker detdär med smink är svårt, sminkar mig inte så mycket till vardags och har hiskeligt dålig koll på trender och vad som är modernt. Får väl låta tjejen som ska göra mitt smink ha fria tyglar och göra det hon tycker passar bäst. 
 
Nu ska vi snart iväg och provsmaka bröllopsmenyn. Ska bli så spännande! Håll tummarna för att det smakar lika bra som det lät när vi fick förslaget.
 
Hoppas ni får en toppenfin tisdag!
 
/Kärlek

Kommentera här: