I blixt och dunder

 
Känner för att försöka komma i form, inte bara till bröllopet utan i allmänhet. Är trött på att bara klaga över att jag lagt på mig lite extra kilon och inte göra något åt det. Trött på att känna mig svag och behöva be om hjälp för de allra enklaste saker som kräver fysisk aktivitet. Så från och med nu blir det till att försöka äta lite bättre, inga dieter eller annat tråkigt utan bra, sund och riktig mat med fokus på att utesluta raffinerat socker OCH mer träning. 
 
I grund och botten är jag väl inte helt nere i botten vad gäller den biten eftersom jag faktiskt så gott som varje morgon tar en power-walk innan jobb. Det känns dock lite som att kroppen har vant sig vid det så jag behöver lägga till lite andra saker också.
 
Därför tog jag mig i kragen i morse och pallrade mig till gymet. Ett 60 minuters-pass Body Pump stod på schemat och jag var helt slut efteråt. På ett bra sätt då. Hoppas på skön träningsvärk dom kommande dagarna, tycker det blir som ett kvitto på att man gjort bra ifrån sig. 
 
Hur ska ni fira denna regniga (och åskande) nationaldag?
 
/Kärlek 

Kommentera här: